1. Podstawy

Aby rozpocząć pracę w Programie Microsoft Access należy zapoznać się z jego budową. Poniższy rysunek przedstawia okno programu gdzie zaznaczono jego podstawowe elementy.

Poniżej przedstawiono podstawowe elementy paska Menu, przydatne w edycji bazy danych.

PODSTAWOWE POJĘCIA TEORETYCZNE:

Baza danych jest zbiorem powiązanych ze sobą informacji. Przykładowe bazy danych to: książka telefoniczna, lista płac pracowników firmy, kartoteka klientów.

Program Microsoft Access stanowi elektroniczny system sterowania bazami danych. W odróżnieniu od baz danych spisanych na papierze, poza przechowywaniem zebranych informacji umożliwia on: szybki dostęp do wybranych danych; porządkowanie informacji wg wybranych kryteriów; szybką zmianę sposobu prezentacji danych, szybka edycje danych (dołączanie, usuwanie ) oraz wiele innych.

W programie Access dane przechowywane są w tabelach o których mowa w pkt.2 .


ĆWICZENIA :