• Rekrutacja

  • Badania

  • Kadra

  • Facebook

  • Kwiecień 2017

Studenci naszego Wydziału organizują akcję promocyjną naszej Uczelni. Organizują oni wyjazd do Kragujevca. Wyjazd o tyle trudniejszy, że trasę pokonają za pomocą dwóch samochodów: Zastava 1100p, wyprodukowana w 1977r. oraz Tarpan 239D, wyprodukowany w 1987r. Pełen tekst poniżej.

 

1st University Youngtimer Trip,

czyli:

UTP na kółkach”

 

 

1st University Youngtimer Trip, czyli UTP na kółkach, to pionierskie przedsięwzięcie, które postanowiło zrealizować sześciu studentów Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy. Przyszli inżynierowie zdecydowali się na przejazd dwoma samochodami około 3000 km. Nic tu nie jest przypadkowe.

- Samochody, to prawdziwe Youngtimery. Zastava 1100p, wyprodukowana w 1977r. oraz Tarpan 239D, wyprodukowany w 1987r.

- Trasa została przemyślana w najdrobniejszym szczególe. Pierwszym przystankiem będzie Nitra na Słowacji. Następnym Gödöllö na Węgrzech. Punktem docelowym natomiast wybrano miasto położone w samym sercu Rumunii, Kragujevac.

- Organizatorzy to pięciu studentów Wydziału Mechanicznego oraz jeden Wydziału Zarządzania UTP w Bydgoszczy. Każdy z nich wiedzę teoretyczną nabytą podczas zajęć dydaktycznych na Uczelni postanowił wykorzystać w praktyce.

W każdym z wyżej wymienionych miast planowane są wizyty na Uczelniach Wyższych. Głównym punktem wyprawy jest pobyt w mieście partnerskim Bydgoszczy, Kragujevcu.

Patronat główny projektu sprawuje:

- Prodziekan ds. Dydaktycznych i Studenckich Wydziału Mechanicznego

dr inż. Franciszek Bromberek

Cele projektu:

- Promocja UTP w Bydgoszczy.

- Promocja Bydgoszczy

- Wizyty na uczelniach partnerskich w Nitrze (Słowacja), Gödöllö (Węgry) i Kragujevcu (Serbia)

- Pielęgnacja stosunków między miastami partnerskimi (Bydgoszcz-Kragujevac)

- Prezentacja nieograniczonych możliwości samochodów biorących udział w przedsięwzięciu.

Uczestnicy projektu:

Hubert Feddekà VW maniak, o marce samochodów z reich'u wie wszystko, w ciągu nocy rozbiera i składa silnik swojej polówki na podłodze w akademiku używając pożyczonych obcinaczek do paznokci. Typowy MacGyver. Bardziej mag, bo to co robi z samochodami to nic innego jak prawdziwa magia.

Marcin Frąckiewiczà fotograf i redaktor, niezły z niego aparat. Zapamięta i opisze wszystko co istotne i ulotne. Po za tym nie obca jest mu mechanika i technika, oprócz aparatu potrafi złożyć i samochód.

Piotr Janickià samozwańczy mechanizator rolnictwa. „Ursus”. Nie używa lewarka, jedną ręką podnosi auto, drugą zmienia koło. Zwycięzca ogólnopolskich konkursów mechanicznych. Wszystkie okienka na kategorie w jego prawie jazdy ma zapełnione.

Bartłomiej Gołąbà Jak sam mówi, nigdy orłem nie był. Od urodzenia zapalony mechanik i grzebacz we wszystkim, co jeszcze działa. Wieczorami lubi potańczyć w rytm polskich pieśni ludowych.

Marcin Gronowskià Poliglota i bajerant, żaden język mu nie obcy. W kwestiach kryzysowych niedostatek potrafi zamienić na dobrobyt. W wolnym czasie zdobywa wiedzę na stacji diagnostycznej ojca.

Mateusz Wojciechowskià w sumie nie wiadomo dlaczego jedzie z nami. Logistyka i transport to jego drugie imię zaraz po "bystry". Planowanie to jego pasja, potrafi rozwiązać nawet najtrudniejsze przedsięwzięcie. Z nim niemożliwe staje się możliwe.

Samochody:
TARPAN 239D :
Zaprezentowany w 1986 roku przez Fabrykę Samochodów Rolniczych z Antoninka nowy model wyposażony w silnik wysokoprężny i zmodyfikowane zespoły. Silnik dieslowski perkins 2,4 l bardzo ekonomiczny (6,9 l/100 km) przy 42 KM i aż 150,6 Nm przy 1200-1300 obr/min. Kabina 3 osobowa, kasta drewniana, bardzo proste rozwiązania konstrukcyjne były gwarantem niezawodności i bezawaryjności tarpana. Zastosowanie rozwiązań technologicznych z istniejących wówczas samochodów zaowocowało bezproblemowym dostępem do części zamiennych.
ZASTAVA 1100p :
Zastava 101 [1100p] samochód osobowy, produkowany w zakładach Zastava w Jugosławii, będący rozwinięciem konstrukcji Fiata 128. W odróżnieniu od pierwowzoru Zastava 101 była pięciodrzwiowym hatchbackiem. W początkowym okresie produkcji posiadała silnik o pojemności 1116 cm³ o mocy 55 KM co wystarczyło, aby ważący 850 kg samochód rozpędzić do prędkości 140 km/h. Od 1974 do 1983 r. montowano ją w Polsce w FSO pod nazwą Zastava 1100P. W Polsce dokonano uzupełnienia gamy samochodu o model 3 drzwiowy, który nazwano Zastava 1100 Mediteran.

Analiza SWOT:

Mocne strony:

- Oryginalna promocja UTP

- Promocja miasta Bydgoszczy i regionu

- Pielęgnacja stosunków partnerskich z zaprzyjaźnionymi uczelniami

- Integracja ze studentami z uczelni zagranicznych

- Pielęgnacja stosunków między miastami partnerskimi (Bydgoszcz-Kragujevac)

- Nawiązanie nowych kontaktów

Słabe strony:

- Koszt przedsięwzięcia

Szanse:

- Promocja UTP na arenie międzynarodowej

- Zainteresowanie mediów

- Rozwój projektu do rangi imprezy cyklicznej

Zagrożenia:

- Problemy techniczne samochodów

Sponsoring:

Z racji ograniczonych możliwości finansowych uczestnicy projektu dużą wiarę pokładają w sponsorach. W zamian proponują udostępnienie powierzchni reklamowej na obu samochodach. Loga firm, które zdecydują się na taką formę reklamy będą uwidocznione przez cały czas trwania projektu. Pewne jest zainteresowanie mediów, dzięki czemu sponsorzy zostaną zauważeni przez bardzo szeroką rzeszę odbiorców. Co więcej, w Internecie dostępna będzie bieżąca relacja z przebiegu realizacji projektu, gdzie również uwidocznione będą loga i nazwy firm sponsorujących.

Bartłomiej Gołąb

 

usosweb-white-50
wyszukiwarka_pracownikow
modul_niepelnosprawni
modul_rekrutacja2014_2015
modul_doktoranckie
modul_krk
modul_efekty
modul_english
modul_nauka
modul_cae
modul_shopa
modul_shopa
 

minisumo2.png

Image