• Rekrutacja

  • Badania

  • Kadra

  • Facebook

  • Kwiecień 2017

Organizacja studiów – studia drugiego stopnia na kierunku inżynieria biomedyczna trwają 4 semestry i są realizowane tylko w formie stacjonarnej. Do wyboru masz dwie specjalności: inżynierię telemedyczną i biomechanikę. Uruchomienie specjalności jest możliwe przy deklaracji przynajmniej 25 studentów. Łącznie do realizacji jest około 800 godzin w systemie modułowym. We właściwym wyborze przez studenta przedmiotów w poszczególnych modułach, tak aby osiągnąć założone efekty kształcenia dla modułu, pomocny jest przydzielony studentowi tutor. Kształcenie oparte jest o różne formy w tym także e-learning proponowany przez Ośrodek Telemedycyny w Tromsø w Norwegii.



Twoje kwalifikacje – uzyskasz wiedzę z zakresie biomechaniki i modelowania struktur biomechanicznych, informatyki medycznej, a szczególnie z zakresu telematyki medycznej, technik obrazowania medycznego, materiałów biomedycznych. Będziesz przygotowany do: prowadzenia prac badawczych, projektowania, wytwarzania i eksploatacji urządzeń medycznych i systemów informatycznych i teleinformatycznych wspomagających medycynę, zarządzania pracowniami projektowymi z zakresu konstrukcji aparatury medycznej, urządzeń rehabilitacyjnych i wyposażenia gabinetów lekarskich. Nabędziesz umiejętność korzystania z nowoczesnej aparatury oraz systemów diagnostycznych i tera-peutycznych opierających się na metodach, technikach i technologiach teleinformatycznych, informatycznych, elektronicznych i materiałowych.



Twoja potencjalna praca – po ukończeniu studiów magisterskich będziesz przygotowany do pracy w firmach informatycznych opracowujących i eksploatujących systemy informatyczne, zapleczu technicznym szpitali i przychodni, administracji służby zdrowia, małych i średnich przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją aparatury medycznej i urządzeń rehabilitacyjnych i wyposażenia gabinetów lekarskich, jednostkach zajmujących się doradztwem i dystrybucją aparatury medycznej, urządzeń rehabilitacyjnych i wyposażenia gabinetów lekarskich.

Specjalność uruchomiona w ramach projektu „Wdrożenie innowacyjnych programów i form kształcenia w zakresie inżynierii telemedycznej na UTP w Bydgoszczy” współfinansowanego z FUNDUSZU STYPENDIALNEGO I SZKOLENIOWEGO  




.

Twoje kwalifikacje uzyskasz wiedzę z zakresie biomechaniki i modelowania struktur biomechanicznych, informatyki medycznej, a szczególnie z zakresu telematyki medycznej, technik obrazowania medycznego, materiałów biomedycznych. Będziesz przygotowany do: prowadzenia prac badawczych, projektowania, wytwarzania i eksploatacji urządzeń medycznych i systemów informatycznych i teleinformatycznych wspomagających medycynę, zarządzania pracowniami projektowymi z zakresu konstrukcji aparatury medycznej, urządzeń rehabilitacyjnych i wyposażenia gabinetów lekarskich. Nabędziesz umiejętność korzystania z nowoczesnej aparatury oraz systemów diagnostycznych i tera-peutycznych opierających się na metodach, technikach i technologiach teleinformatycznych, informatycznych, elektronicznych i materiałowych.

 

COMPUTER AIDED ENGINEERING
PROGRAM STUDIÓW I SYLABUSY


Studia stacjonarne II stopnia - PROGRAM STUDIÓW >> plan 1 (2013/14)
Studia stacjonarne II stopnia - SYLABUSY >>

 


 

LABORATORIUM INŻYNIERII MATERIAŁOWEJ
Posiada Certyfikat Akredytacji Laboratorium Badawczego. Numer certyfikatu/ akredytacji : AB 1471.
Jednostką certyfikującą jest Polskie Centrum Akredytacji - PCA.

Laboratorium prowadzi badania:

  • struktury i właściwości materiałów inżynierskich
  • procesów spajania metali i stopów
  • obróbki cieplnej
  • obróbki plastycznej i odlewnictwa

Idea Europejskich Ram Kwalifikacji (ERK) pojawiła się w 2004 roku. Została sformułowana  przez Komisję Europejską w październiku 2006 roku, formalnie przyjęta przez Parlament Europejski 23 kwietnia 2008 roku (zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie Europejskich Ram Kwalifikacji dla Uczenia się przez Całe Życie).

Zalecenie to poprzedzone zostało decyzją konferencji ministrów odpowiedzialnych za szkolnictwo wyższe podjętej w Bergen w 2005 roku, w czasie której uznano, że kraje uczestniczące w Procesie Bolońskim powinny wdrożyć Ramy Kwalifikacji dla Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (Framework for Qualifications of the European Higher Education Area ). Istotnym uzupełnieniem Zalecenia Parlamentu i Rady w sprawie ERK z 2008 r. było Zalecenie z 18 czerwca 2009 r.  dotyczące edukacji zawodowej (Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady w z dnia 18 czerwca 2009 r. w sprawie ustanowienia europejskiego systemu transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET).


ERK to pierwszy międzynarodowy układ odniesienia, który obejmuje wszystkie kwalifikacje i oparty jest całkowicie na efektach uczenia się. Celem ERK jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach, lepsze dostosowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy oraz społeczeństwa obywatelskiego, a co za tym idzie wzrost mobilności siły roboczej, promowanie uczenia się przez całe życie oraz rozwój społeczeństw rozwiniętej demokracji.

Europejskie ramy kwalifikacji zostały tak zaprojektowane, aby stanowić system czyli układ odniesienia dla różnych systemów i ram kwalifikacji w Europie. W tym sensie stanowią metasystem dla systemów krajowych. W procesie wdrażania Europejskich Ram Kwalifikacji zakłada się, że każdy kraj powinien odnieść krajowe kwalifikacje do ośmiu poziomów Europejskich Ram Kwalifikacji. Odbyłoby się to za pośrednictwem krajowych ram kwalifikacji lub inaczej zdefiniowanych poziomów w krajowym systemie kwalifikacji. ERK pozwalają na zintegrowanie w jednym opisie efektów uczenia się uzyskiwanych w systemie edukacji ogólnej, wyższej oraz zawodowej (łącznie ze szkoleniami) – formalnej i nieformalnej.

http://www.kwalifikacje.edu.pl

 

Wydziałowa Rada Samorządu Studenckiego Wydziału Inżynierii Mechanicznej

 

Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego

Al. prof. S. Kaliskiego 7, 85-796 Bydgoszcz,Bud. 2.3 - 218

Tel.(52) 340-82-89

www.samorzad.utp.edu.pl Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

WYDZIAŁOWA RADA SAMORZĄDU STUDENCKIEGO WYDZIAŁU INŻYNIERII MECHANICZNEJ
 
ANDRZEJEWSKA Angela

PRZEWODNICZĄCY WRSS WIM
SEKRETARZ URSS UTP
PRZEDSTAWICIEL STUDENTÓW W RADZIE WYDZIAŁU
PRZEDSTAWICIEL STUDENTÓW W SENACIE UTP

JĘCKA Adam

WICEPRZEWODNICZĄCY WRSS WIM

LIPOWICZ Dominika SEKRETARZ WRSS WIM
BŁAŻKIEWICZ Przemysław

CZŁONEK WRSS WIM
CZŁONEK URSS UTP

BUBIAK Bartosz

CZŁONEK WRSS WIM
PRZEDSTAWICIEL STUDENTÓW W RADZIE WYDZIAŁU

SZMELTER Agnieszka CZŁONEK WRSS WIM


 
KOMISJA REWIZYJNA
 
SZYPIELEWICZ Samanta  


 

PRZEDSTAWICIELE STUDENTÓW I DOKTORANTÓW W RADZIE WYDZIAŁU INŻYNIERII MECHANICZNEJ

 
ANDRZEJEWSKA Angela  
BRUDECKA Katarzyna  
BUBIAK Bartosz  
mgr inż. KULIŚ Ewa  
mgr inż. PIOTROWSKI Michał  
SYNOWIECKA Małgorzata  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

usosweb-white-50
wyszukiwarka_pracownikow
modul_niepelnosprawni
modul_rekrutacja2014_2015
modul_doktoranckie
modul_krk
modul_efekty
modul_english
modul_nauka
modul_cae
modul_shopa
modul_shopa
 

minisumo2.png

Image