• Rekrutacja

  • Badania

  • Kadra

  • Facebook

  • Kwiecień 2017

Uroczyste otwarcie laboratorium badań struktur wielkogabarytowych rozwijanego we współpracy z firmą PESA Bydgoszcz SA

– inauguracja badań struktur pojazdów szynowych w ramach programu INNOTECH.

 

 

 

 

 

 

 

W dniu 18.06.2014 r o godzinie 13:30 odbyło się uroczyste otwarcie Laboratorium Badań Struktur Wielkogabarytowych rozwijanego we współpracy z firmą PESA Bydgoszcz SA. Otwarcia dokonali JM Rektor dr hab. inż. Antoni Bukaluk, prof. nadzw. UTP, Tomasz Zaboklicki Prezes Zarządu PESA SA i wiceprezydent Bydgoszczy Grzegorz Dołkowski. W uroczystości uczestniczyli Prorektor ds. nauki dr hab. inż. Dariusz Boroński, prof. nadzw. UTP, Prorektor ds. organizacji i rozwoju prof. dr hab. inż. Wojciech Kapelański, Dziekan Wydziału Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki dr hab. inż Jan Mućko profesor nadzw. UTP oraz społeczność akademicka Wydziału Inżynierii Mechanicznej z Dziekanem prof. dr hab. inż. Bogdan Żółtowskim na czele.

Uroczystego uruchomienia stanowiska do badań struktur wielkogabarytowych dokonał Dziekan WIM prof. Bogdan Żółtowski.

Spotkani prowadził Prodziekan ds. Nauki dr hab. inż. Stanisław Mroziński, prof. nadzw. UTP.

W tym dniu Laboratorium Badań Materiałów i Konstrukcji zamierza w sposób uroczysty rozpocząć badania struktur pojazdów szynowych realizowanych w ramach programu INNOTECH finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. W projekcie tym uczestniczą Wydział Inżynierii Mechanicznej i firma PESA.

(Fotorelacja z otwarcia 1)

(Fotorelacja z otwarcia 2)

 

 

Wyposażenie nowego Laboratorium jest efektem kilku lat starań pracowników Wydziału o środki finansowe na zakup aparatury badawczej. Koszt całkowity pozyskanej aparatury badawczej to kilka milionów złotych. Środki na obecne wyposażenie laboratorium zostały pozyskane w ramach:

- projektu realizowanego przez UTP w ramach II etapu Regionalnego Centrum Innowacji. (Wykonawca projektu: UTP).

- projektu nr 658/FNiTP/159/2011 pt „Mobilny modułowy system do badań zmęczeniowych”. Program pt. „Wspieranie infrastruktury badawczej w ramach Funduszu Nauki i Technologii Polskiej". (Wykonawca projektu: UTP)

- projektu pt. "Wózek tramwajowy z niesztywną przegubową ramą zabudowany pod tramwajem niskopodłogowym" finansowanego w latach 2014-2016 przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu INNOTECH 3. (Wykonawcy projektu: konsorcjum UTP-PESA Bydgoszcz.

- środków własnych Wydziału Inżynierii Mechanicznej oraz firmy PESA.

Obiektem badań jest wózek przegubowy pojazdu szynowego. Podczas eksploatacji obiekty tego typu podlegają bardzo złożonym obciążeniom. Ze względu na fakt, że decydują one o bezpieczeństwie pasażerów muszą podlegać bardzo rygorystycznym badaniom. Proces projektowo konstrukcyjny takiego obiektu musi kończyć doświadczalna weryfikacja dobranych cech geometrycznych oraz materiałowych. Na stanowisku istnieje możliwość przyspieszonego poddania wózka obciążeniom w warunkach odzwierciedlających rzeczywiste warunki eksploatacji. Podczas badań pomiarom podlegają odkształcenia oraz przemieszczenia wózka. Badanie wózka w warunkach laboratoryjnych trwa do kilku tygodni.

Daniel Perczyński, Stanisław Mroziński

 

 

 

 

 

 

 

 

 

usosweb-white-50
wyszukiwarka_pracownikow
modul_niepelnosprawni
modul_rekrutacja2014_2015
modul_doktoranckie
modul_krk
modul_efekty
modul_english
modul_nauka
modul_cae
modul_shopa
modul_shopa
 

minisumo2.png

Image